Cercardor Google

diumenge, 2 de maig del 2010

Entrevista a Carlos Ruiz Zafón


ENTREVISTA A L'AUTOR

Avui entrevistarem a Carlos Ruiz Zafón,un escriptor nascut a Barcelona l'any 1964 i autor d'una pila de llibres coneguts com L'ombra del vent o El joc de l'àngel.Entrevistador:-Abans de tot, donar-li les gràcies per concedir-nos aquesta entrevista, per a nosaltres és tot un honor.

Carlos Ruiz Zafón:-L'honor és meu, de veritat.


P:-Carlos, primer de tot, ens podries explicar en què es caracteritza la teva literatura?
R:- Primerament, es caracteritza per una gran influència de narrativa audiovisual, una estètica gòtica i expressionista i una facilitat per crear personatges i llocs fantàstics bastant complexos.

P:-Per què vas marxar cap a Los Angeles l'any 1993?
R:-Era jove, i mentre escribia guions de cinema, desenvolupava la meva carrera com a novel·lista.
A més a més, de petit solia veure pel·licules americanes, i els hi deia als meus amics que quan sigués gran viuria a on visc ara. Quan recordo aquestes coses, reconec que em poso a riure i veig on he arribat, i n'estic ben orgullós.

P:-Et va sortir bé, aquest canvi de vida?

R:-La veritat és que molt bé. Aquell mateix any vaig tindre la prou inspiració per escriure el príncep de la boira, i vaig guanyar diversos premis per aquest llibre.

P:-Principalment,quin tipus de literatura escrius?
R:-En l'etapa dels noranta escrivia sobretot literatura juvenil, ja que sovint tinc més imaginació per a aquest tipus de literatura, però els meus dos últims llibres els he escrit en narrativa per a adults, els quals han estat molt ben valorats i crec acabada l'etapa d'escriure llibres juvenils.

P:-Ara, centrem-nos sobretot en el llibre del Palau de la Mitjanit. En quina època està ambientat aquest llibre?
R:-Està ambientat als anys 30, i és un llibre que transmet moltes emocions diferents alhora, com poden ser terror, tristesa, etc. Als joves els encanta aquests tipus de llibres.

P:- Quins són els teus escriptors preferits?
R:- En tinc molts, però escullo com a principals Fedor Dostoievski, Charles Dickens i Leon Tolstoi. Tres grans autors en els que m'he inspirat sovint per escriure els meus relats.

Entrevistador:- Carlos, ha sigut un plaer fer aquesta entrevista amb vostè i que ens hagi concevut el seu temps.

Carlos Ruiz Zafón:- El plaer sempre és meu.Espero tornar-vos a veure i tornar a Barcelona lo més aviat possible, que ja fa molt que no passava per aqui!

Entrevistador:- Té tota la raó. Un plaer igualment.